GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dijous, 30 de juliol del 2015

XAREL-10 n'ha fet 2000



Aquest és el 2000è Post de XAREL-10. Una fita que, fins i tot a mi, em sorprèn haver assolit i que evidentment és tota una efemèride que es mereix una celebració especial.

He pensat que és un moment ideal per solucionar una "anomalia" del XAREL-10 que dura des dels seus inicis. Com que vaig començar a publicar endevinalles quan ja feia un temps que anava publicant enigmes mentals resulta que n'hi ha més d'aquests que no d'aquelles. Així que, perquè no sigui dit que el LLIBRE té favoritismes, és l'hora de posar fi a aquesta discriminació.

En conseqüència, per celebrar el Post 2000 farem una "MARATÓ D'ENDEVINALLES", on us proposaré que solucioneu 50 endevinalles en pocs dies per aconseguir sincronitzar d'una vegada els comptadors d'enigmes i d'endevinalles del blog. I és amb aquesta intenció que convoco el...

2n. CONCURS XAREL-10
d'ENIGMES i ENDEVINALLES

que es regirà per les següents NORMES:

1.- OBJECTIU: Es tracta d'un concurs amb premis que s'enduran aquells participants que aconsegueixin una puntuació més alta solucionant les endevinalles que, durant la durada del concurs, es publicaran en aquest blog.

2.- DURADA: El concurs estarà en marxa els dilluns, dimarts, dimecres i dijous compresos entre el 03.08.2015 i el 18.08.2015, ambdós inclosos. Són 10 dies hàbils, durant els quals publicaré 5 endevinalles diàries que podran sortir a qualsevol hora entre les 00:01 i les 23:59 i que estaran "actives" per un període de 24 hores cadascuna. En conseqüència, les solucions a les endevinalles les haureu de deixar en un comentari (que estaran moderats mentre duri el concurs) dins el post corresponent i sempre abans de que hagin transcorregut 24 hores des de la seva publicació. Per explicar-ho amb un exemple, en el cas d'una endevinalla que surti a les 08:30 les respostes que seran acceptades pel concurs seran només les que escriviu al seu post abans de les 08:30 de l'endemà. Una solució publicada en un altre post o al post correcte però fora de temps, ni que sigui a les 08:31, ja no serà vàlida encara que sigui encertada.

3.- PARTICIPANTS: El concurs està obert a tothom sense més requisit que jo tingui constància d'una adreça d'e-mail de cadascun dels participants per si calgués posar-m'hi en contacte. També és imprescindible que, per evitar confusions, les respostes es facin amb un perfil o un nom identificable (els comentaris anònims no seran tinguts en compte) i sempre el mateix (els punts seran atorgats al nom de cada encertant i no podran ser agrupats).

4.- PUNTUACIONS: Cada dia de joc s'atorgaran 5 punts (1 per endevinalla) que correspondran a 5 participants diferents, de manera que el punt que dóna cada endevinalla se l'emportarà el primer que hi escrigui un comentari amb la resposta correcta. En el cas de que aquest primer encertant ja hagi guanyat algun dels punts atorgats aquell dia aleshores el punt serà pel primer comentari que contingui la resposta correcta fet per algú que encara no hagi puntuat durant aquella jornada. Per altra banda, entre tots els concursants que no obtinguin cap punt d'aquests que a cada endevinalla s'emportaran els més "ràpids" també s'atorgarà 1 punt diari als que hagin encertat més endevinalles de les proposades aquella jornada, sense importar en quin ordre ho han fet.

5.- SOLUCIONS CORRECTES: Els participants podran fer tants comentaris com vulguin i donar tantes respostes com els sembli però pel concurs només serà vàlida una única solució per persona que serà la última que hagin escrit. Tingueu aquest punt molt en compte i eviteu donar solucions dobles, ambigües o poc concretes perquè això més que donar-vos més possibilitats d'encert, us en restarà. Com que hi ha la possibilitat que l'enunciat d'alguna endevinalla sigui prou ampli per admetre més d'una solució, com sempre hem fet al XAREL-10, les respostes que consideraré com encertades, i que atorgaran el punt pel concurs, seran només les que coincideixin amb les donades pel LLIBRE.

6.- PREMIS: El concurs tindrà tres classes de premis que podeu veure al final d'aquest post i que a continuació passo a detallar:
PREMI "PÒDIUM": Consisteix en unes boniques medalles virtuals commemoratives que s'emportaran els tres participants (o tots els que calgui, en cas d'empat) que hagin aconseguit les puntuacions més altes a l'acabar el concurs.
PREMI "TOP TEN": Els 10 primers classificats al final del concurs entraran en el sorteig d'un lot de 5 llibres de la col·lecció "Petita Biblioteca Universal" cedit per la botiga online EL MAGATZEM (elmagatzem.blogspot.com) i compost pels següents títols: "Sobre la felicitat" d'Epicur, "Un crim i altres contes" de Pere Calders, "Màrius Byron" de Terenci Moix, "Introducció a la història de Catalunya" de Pierre Vilar i "Les neus del Kilimanjaro" d'Ernest Hemingway.
PREMI "A LA PARTICIPACIÓ": Tots els participants tindran l'opció de rebre uns vals de descompte per efectuar una compra d'un llibre a la secció de llibres d'ocasió de la botiga online EL MAGATZEM (elmagatzem.blogspot.com) o per fer una comanda de productes al Blog d'Artesania de l'Assumpta (assumpta-artesania.blogspot.com). Cadascun dels participants podrà optar, sense cap compromís, per tots dos, un de sol o cap d'aquests vals de descompte que tindran un valor que en el cas de que opteu per comprar un dels llibres de EL MAGATZEM, multiplicarà per 4 els punts obtinguts al concurs (10 punts guanyats al concurs donaran dret a un val del 40% de descompte) i en el cas que preferiu fer una comanda a l'ASSUMPTA, els vals multiplicaran per 2 els punts obtinguts al concurs (10 punts guanyats al concurs donaran dret a un val del 20% de descompte).

7.- CLÀUSULA FINAL: Ens reservem (el LLIBRE i jo ;-D) la possibilitat de modificar, ampliar o eliminar qualsevol dels punts d'aquestes normes en cas que ho considerem necessari, si això succeeix en sereu informats mitjançant un escrit en aquest mateix blog. Per altra banda, el fet de participar al concurs implica l'acceptació de totes les seves normes i de les decisions que se'n derivin, sense excepcions.

Ja heu vist que quan em poso a fer normes no em quedo curt però no hi patiu gaire, l'important és que es tracta d'agrair-vos la vostra implicació en el blog i que ens ho passem bé. Així que...

US ANIMO A PARTICIPAR-HI!!





2n.
CONCURS
XAREL-10
d'ENIGMES i
ENDEVINALLES


PATROCINADORS OFICIALS


EDITAT EL 20/08/2015:
Acabat el concurs, trobareu el Rànquing Definitiu d'Encertants si cliqueu AQUÍ

29 comentaris:

Anònim ha dit...

Felicitats pels 2000 casos típics ai! vull dir endevinalles i engimes!

Reconeix-ho, això de la marató d'endevinalles es només una excusa per acostar-te al meu número de posts! :P

També has fet expressament el concurs justament ara que jo marxaré uns dies de vacances, oi?

Sergi ha dit...

És clar, és clar, com que al concurs dels 1000 vaig guanyar jo, ara decideixes posar-m'ho difícil fent un concurs precisament els dies que estaré fora del país! Això no es fa home! Però bé, de totes maneres, encara que no fos així, ho tindria complicat per guanyar igualment perquè compta, com habitualment, ser el més ràpid, i aquí fallo. En l'altre concurs teníem 24 hores per participar i guanyaven punts tots els que encertaven, recordo que vaig estar hores i hores mirant de resoldre agun des enigmes, però els vaig acabar traient! Però bé, faré el que podré, no me'l perdo aquest concurs! Ja veurem si guanyo algun punt, però jugar sí que jugo, és clar!

Enhorabona per aquesta xifra tan rodona de posts, i per seguir fent-nos jugar dia rere dia. Llarga vida al Xarel-10 i a en BigMac!

Assumpta ha dit...

Ha arribat el gran moment!!
M'encanten aquests reptes, aquests jocs amb punts, llistes, classificacions, presses, nervis... Adrenalina pura! :-))

El premi del lot de llibres és FANTÀSTIC!! i els altres premis també estan molt bé ;-)))

Enhorabona per la fita aconseguida i... endavant! Amb il·lusió! (hehehe)

Salvador Macip ha dit...

Moltíssimes felicitats! Una xifra espectacular. Potser sense el XeXu pel mig tenim alguna possibilitat! :)

Assumpta ha dit...

SALVADOR, no t'ho creguis pas que en XEXU no jugarà... aquest es connectarà des d'on sigui! :-P

Lluna ha dit...

Moltes Felicitats Mc!!! Ah, i al LLIBRE!!

Farem el que puguem...

jo rai! ha dit...

2000 com qui no diu res!
A tu sí que t'hauríem de donar una medalla (al llibre, forrant-lo amb un paper bonic ja passaríem...).
Complicades les teves normes però en el fons sembla que es tracta d'endevinalles, no són el meu fort però jugarem tant com puguem.

Moltes gràcies per esvalotar el galliner!

Consol ha dit...

És cert, mereixes un gran premi per fer-ne 2000. Moltes felicitats!

Lluïsa ha dit...

Felicitats per aquests 2000 i que en siguin molts més, que això de mantenir la neurona activa sempre va bé ;-))

A mi també m'enganxa lluny alguns dies, però des del meu destí intentaré treure el nas i participar, que és el més divertit de coses com aquestes.

Carme Rosanas ha dit...

Motes felicitats Mc!!! I que soguin molts més posts, moltes més endevinalles i enigmes... Per molts anys!

Això és una festassa d'endevinalles... A veure... Farem el que podrem...

McAbeu ha dit...

PONS: Encara que als altres els diré que si faig aquest concurs en ple agost és perquè el Post 2000 ha caigut just ara, de fet tens raó que el verdader motiu és aprofitar que el Pons's Blog i tu mateix aneu a mig gas en aquesta època per intentar atrapar-te. M'has descobert!! :-DDD
Gràcies per les felicitacions i, malgrat les vacances, compto amb tu... o és que no vols millorar la medalla de bronze del 1er concurs?... :-)

XEXU: Sóc conscient que és una mala època per muntar una moguda catosfèrica per tant encara agraeixo molt més les ganes de jugar. És cert que els punts se'ls emportaran els més ràpids però tenint en compte que les endevinalles sortiran a qualsevol hora del dia o de la nit crec que hi haurà oportunitats per gairebé tothom i, per si no fos així, continua sent vàlid el termini de 24 hores per endevinalla... Si, malgrat les vacances, pots entrar a jugar almenys un cop al dia estic segur que algun punt t'emportaràs. :-D

ASSUMPTA: És cert, comença el repte i m'agrada aquesta il·lusió que hi poses. Segur que anirà molt bé!! :-))

SALVADOR: Moltes gràcies!!. No sé si en XEXU s'apartarà massa del mig, però tot i així l'oportunitat segur que la teniu. ;-)

LLUNA: Gràcies de part meva i del LLIBRE. :-DD. Compto amb tu, també!!

JO RAI!: Fas un resum perfecte de les normes: "En el fons, es tracta de resoldre endevinalles"... i ja està. Aquesta és la vostra "feina", de les puntuacions i de les normes ja s'encarregarà el LLIBRE, no hi pateixis. :-D
Moltes gràcies per deixar-vos esvalotar!! :-))

CONSOL: Moltes gràcies!! :-)

LLUÏSA: Si traieu el nas per participar, jo ja no puc demanar res més. Gràcies!! :-))

CARME: Això mateix, una gran festassa... i estic molt content que us hi apunteu!. :-))

Elfreelang ha dit...

les meves dues mil enhorabones amb dos mil signes d'admiració per la fita!!!!

m'imagino que participaré en el joc concurs

McAbeu ha dit...

ELFREELANG: Dues mil gràcies!!. :-))
Espero que la imaginació es converteixi en realitat, per poc que puguis també m'agradaria poder comptar amb tu.

Alfonso Robles Motos ha dit...

La meva enhorabona pels 2000. Quina xifra! Encara que sigui de vacances espero participar en algun moment.

August G. i Orri ha dit...

Felicitats Mc i al Llibre!!! Com a bloguer sé que encara que ho vulguis "no pots fer 2000 posts" fàcilment (perdona el joc de paraules patiller).
En fi, tot i que no compto encertar-ne gaires, miraré de participar per allò de col·laborar en la celebració (però en el fons del fons no ho faig per guanyar ni res d'això…;) Sense el Xexu -aparentment- i el Pons -sembla que més realment- hi ha alguna oportunitat als mortals.
Una abraçada i felicitats un cop més, Mc!!

Puigmalet ha dit...

Per molts apunts més, Pere Llada! No m'estranya que arribis a dos milers si no descanses ni a l'agost... Intentarem seguir-ho els dies que no marxem fora. Salut!

August G. i Orri ha dit...

Enhorabona, Mc!!!! Tot i l'agost, miraré de treure-hi el cap per a col·laborar en la celebració.
Una abraçada!

McAbeu ha dit...

ALFONSO: Moltes gràcies, per les felicitacions i per les ganes de participar. :-))

AUGUST: M'agraden els jocs de paraules, fins i tot els "patillers". :-D
I també m'agrada que em diguis que trauràs el cap per participar. Gràcies!! :-))

PUIGMALET: Aquest serà l'agost més mogut al XAREL-10 de tota la seva història i em fa feliç comprovar, una vegada més, que puc comptar amb vosaltres perquè així sigui. ;-)

xavier pujol ha dit...

Felicitats pel bi-milenari.

ignasi ha dit...

Ei Mac! Ja saps que no participo gaire al teu bloc (entre gaire i gens) però m'agrada treure-hi el nas i llegir-ne els comentaris. Et felicito per la teva constància, el teu enginy i la teva dedicació! No sé si els 2000 és un número màgic, però en tot cas fa molt de respecte. Que vagi molt rebé en aquest nou mil·lenni que encetes!!!

McAbeu ha dit...

XAVIER: Moltes gràcies!! :-))

IGNASI: T'he de dir que els 2000 posts em fan respecte a mi i tot. Si quan vaig començar el XAREL-10 m'haguessin dit que hi arribaria, no m'ho hauria cregut. Però, com bé dius, tot és qüestió de constància i de passar-m'ho bé fent el blog, i això (de moment) encara em dura. Així que gràcies per les felicitacions i que puguem continuar compartint aquest nou mil·lenni!! :-))

Assumpta ha dit...

MAC, aniràs posant les puntuacions cada dia? :-))))

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: La idea és anar solucionant cada endevinalla a mesura que vagi podent i posar un comentari en cadascuna dient qui l'encerta i qui s'emporta els punts corresponents. El recompte definitiu, però, el deixaré pel final del concurs. :-)

Assumpta ha dit...

Ah, molt bé... per anar tenint una idea ja va bé :-))

sa lluna ha dit...

FELICITATS MAC!!
Tot i que sóc de vacances i molt lluny de casa, passaré tant com pugui per aquí.
Aferradetes i molt bona nit! ;)

Roselles ha dit...

Felicitats McAbeu! Gràcies per fer-nos estrènyer el cervell dia rera dia!

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: A mi també m'ho sembla. :-)

SA LLUNA: Moltes gràcies i ja saps que, per poc que puguis, compto amb tu. :-)

ROSELLES: Gràcies als que, com tu, us el deixeu estrènyer. :-)))

jomateixa ha dit...

Felicitats! que hi hagi mils posts més!!
He començat la casa per la teulada, però em vaig perdre aquest post i he anat contestant sense haver llegit les bases. Bé, no passa res, el cas és passar-ho bé ;D

McAbeu ha dit...

JOMATEIXA: I tant que no passa res, Moltes gràcies per les felicitacions. :-))

Publica un comentari a l'entrada