QUIN REFRANY ÉS?
Sabem que els refranys són molt antics i que provenen de la nostra tradició oral que es perd en el temps...
Però potser encara venen de més lluny. Una troballa recent ha permès descobrir uns jeroglífics perduts on sembla que els catalans d'antigues civilitzacions ja ens van deixar les seves sentències més o menys enigmàtiques.
Avui us demano que m'ajudeu a desxifrar una d'aquestes imatges i, per si de cas necessiteu ajuda, us enllaço el blog d'en V. Pàmies que és tot un expert en això de les parèmies. ;-)
Però potser encara venen de més lluny. Una troballa recent ha permès descobrir uns jeroglífics perduts on sembla que els catalans d'antigues civilitzacions ja ens van deixar les seves sentències més o menys enigmàtiques.
Avui us demano que m'ajudeu a desxifrar una d'aquestes imatges i, per si de cas necessiteu ajuda, us enllaço el blog d'en V. Pàmies que és tot un expert en això de les parèmies. ;-)
TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Víctor Pàmies i Riudor "
TAMBÉ PODEU VEURE LA RESPOSTA CORRECTA SI PREMEU AQUÍ
TAMBÉ PODEU VEURE LA RESPOSTA CORRECTA SI PREMEU AQUÍ
26 comentaris:
Tenir ma per les matemàtiques? Ni idea xD
Potser 'comptar amb els dits'?
Jo també havia pensat comptar amb els dits... sembla que ho faci, aquesta nena.
Només ho veig jo? No hi ha com una rateta? un hàmster? quelcom semblant?... Penseu que és el "borrador"? Doncs quina forma més rara que té...
Les vostres respostes, PONS, JO RAI! i CARME, no són la correcta i, a més a més, m'han creat un dubte. D'algú que "compta amb els dits", podríem dir-ne que "té mà amb les matemàtiques" o no?. :-DD
Això, ASSUMPTA... ja has vist que aquesta setmana estem jugant al "Refranyer Jeroglífic" i no a un "Enigma Visual" amb objecte ocult, no? ;-)))
En aquest cas, jo crec que "no té mà amb les matemàtiques" .... deu ser de lletres. Aquesta també és una expressió que li aniria bé.
Doncs a mi em té despistada aquesta cosa que hi ha al davant... però bé, serà com una esponja?? :-))
CARME: Doncs no, tampoc és aquesta la solució. :-)
ASSUMPTA: Ja veig que, aquesta vegada, el refrany és difícil, difícil. :-DD
Després de molt pensar venia a dir "comptar amb els dits" i ara veig que és el primer que s'havia dit... Quin desastre!
El que té de bo és que aquesta no es pot googlejar i, per tant, no es pot fer trampa :-DD
ASSUMPTA: Suposo que en això de que googlejar les endevinalles és fer trampes o no, pot haver-hi diferents parers però el que si està clar és que és molt més avorrit que rumiar les solucions i que, a més, fent-t'ho et carregues tot el joc que podria donar el fet de buscar la solució amb la resta de companys. És cert que en aquest cas, on hi ha una imatge i no un text que simplement podem "copiar i enganxar" al navegador, això no es pot fer i us toca rumiar una mica... perquè, com ja he dit, "comptar amb els dits" no és. ;-))
Normalment quan són petits i compten, quan el resultat passa de la desena en porten i s'utilitzen els dits per no oblidar-se'n... alguna cosa de portar-ne un? o dos o tres. No se m'acut res més. 😉
SA LLUNA: No, ja he explicat que no té res a veure amb comptar amb els dits... així que, en aquest cas, no ens en emportem cap. ;-)
Si no fos l'edat de la nena també podria ser 'sortir de comptes'.
JO RAI!: Com ja suposes, no és el cas. :-)
Una altra cosa estranya que veig és que aquesta nena està fent una operació aritmètica, però no sabem quina... és estrany, falten dades... no sabem si suma, resta, multiplica... només té dos números i una ratlla... Quin resultat pensa posar, pobreta?
Va per aquí la cosa? Té a veure amb "faltar dades" o així?
Ah! I tant que és molt més divertit mirar de treure la resposta entre tots, mirar què diuen els altres, eliminar possibilitats, etc., que no pas copiar-ho al navegador i dir la resposta que surt... Això ho sabem fer tots! ;-)
És que poden ser tantes coses:
Ser negat per les matemàtiques.
No saber per on començar.
No tenir-ne ni idea.
No tenir principi ni final.
De fet la que no en tinc ni idea sóc jo.
ASSUMPTA (1): Perfecte, veig que una vegada aclarit allò de l'esborrador-hàmster ;-D t'has centrat en el que importa. Tens raó, si la noia estigues fent una operació matemàtica li (i ens) faltarien dades però no és el cas, totes les dades necessàries per trobar la solució són a la imatge. Tu ja les has vist... ara només falta identificar-les correctament. ;-)
ASSUMPTA (2): Tots ho sabem fer però, per sort, no tots ho fem. :-)
CARME: Sí, poden ser moltes coses i tu en dius unes quantes que és el que cal fer per poder descartar-les o no. Passo a fer-ho a continuació: 1.- El refrany té poc a veure amb les matemàtiques, així que que aquesta noia en sigui una negada o no, influeix ben poc; 2.- En canvi si que sap per on començar... i també per on acabar perquè ja ha enllestit la feina que volia fer; 3.- Per això, ja hauràs deduït que sí que té una idea clara del que vol fer i 4.- ho ha fet de principi a final, com ja t'he dit.
Així que d'idees si que en tens... el que passa és que encara no has trobat la bona. ;-)
Quinze són quinze
VÍCTOR: No és ben bé aquesta la parèmia que busquem. Però cal reconèixer que, de tot el que s'ha dit fins ara, la teva resposta és la que s'apropa més a la solució correcta. ;-)
A quinze i ratlla
M'has fet acudir a la meva base de dades per mirar de trobar resposta al darrer refranyer jeroglífic... !!
Per si de cas... "A les quinze"
VÍCTOR: I nosaltres que ens pensàvem que et sabies de memòria totes les parèmies (i les seves diferents variants) que tens catalogades. :-DD
No cal que busquis més, la primera opció que has donat avui és la bona. Més concretament, el refrany que el LLIBRE havia amagat era: Fer quinze i ratlla (que no em podeu dir que no és exactament el que fa la noia de la imatge :-D). Felicitats!! :-))
Aquesta era dificileta, McAbeu!
Ni sota amenaça de mort l'hauria encertat...
Publica un comentari a l'entrada