GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dimecres, 13 de març del 2024

Els misteris d'en Mac – Cas 020


020 - EL CAS DE LA VELLETA CINÈFILA


Acabava de tancar el despatx i sortia de l’edifici pensant que em faria avui per sopar quan un home que semblava força atabalat m’interpel·là:

- Quina casualitat, trobar-te. Acabo de parlar amb la tieta i em sembla que ha passat una desgràcia. Voldries acompanyar-me a comprovar-ho, si us plau?

El coneixia. Era el nebot de la senyora Caterina, una velleta encantadora que vivia sola al quart segona amb qui havia fet amistat perquè compartíem l’afició pels clàssics del cinema i sovint m’havia deixat alguns dels DVD de la seva gran col·lecció. En un cas així, el sopar podia esperar i, per tant, vaig girar cua accedint a la petició del seu nebot. Mentre pujàvem amb l’ascensor, m’acabà d’explicar què estava passant:

- Com saps, la tieta viu sola i jo telefono cada vespre per preguntar com li ha anat la jornada i comprovar que tot rutlli. Avui ho he fet com cada dia i m’ha contestat que es trobava bé, que ja havia sopat i que abans d’anar al llit s’havia posat una pel·lícula «de les que m’agraden», havia dit. Com que la conec, vaig témer que n’hagués escollit una de por i li vaig recordar que el metge l’havia avisat sobre el seu cor delicat i els ensurts. «Què sabrà el metge?», va afegir, «Avui tinc ganes d’un bon Hitchcock i estic veient ‘Psicosi’». Vaig voler recriminar-li la seva inconsciència, però no vaig tenir temps. El següent que vaig sentir va ser un «Ai!» de la tieta i el cop del telèfon caient a terra mentre, de fons, sonava la terrorífica música dels violins grinyolant de l’escena de la dutxa. Estic segur que ha sofert un atac de cor, i per això he vingut corrents. Ha estat una sort haver-te trobat, tant de bo hi arribem a temps...

Però no hi vam arribar. Vaig seguir-lo quan va obrir la porta de casa de la senyora Caterina i, des del mateix rebedor, va cridar a la seva tieta. El silenci que vam rebre com a resposta ja no augurava res de bo i vam endinsar-nos al pis, que a aquella hora ja estava completament fosc, amb l’ai al cor. Quan vam arribar a la sala i vam encendre-hi el llum, vam trobar-nos amb el fatal desenllaç. La senyora Caterina jeia, sense sentits, sobre el sofà de davant el televisor. Vaig afanyar-me a comprovar-li el pols, però era evident que ja no respirava. A la cara, molt pàl·lida, mostrava un rictus de dolor i tenia el braç dret sobre el pit sense que s’apreciés cap ferida i això semblava refermar la hipòtesi de l’infart. Per altra banda, vaig trobar el seu telèfon per terra ben a prop del cos i quan vaig engegar el televisor per comprovar el DVD que s’hi estava reproduint, aquest era el de la pel·lícula ‘Psicosi’ de Hitchcock tal com tocava.

L’home, desfet i sense esma de res, em va deixar que anés comprovant l’exactitud de tot el que m’havia dit a l’ascensor i després em va demanar que fos jo qui m’encarregués d’avisar l’ambulància i la policia. Ho vaig fer és clar, però quan van arribar la meva explicació dels fets va ser un pèl diferent de com s’esperava el nebot. Alguna cosa no em quadrava en el seu relat...

I vosaltres, trobeu alguna cosa fora de lloc en aquesta història?

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. L'ENHORABONA A " Pons "

12 comentaris:

Pons ha dit...

Recomanen no veure la tele a les fosques per no forçar la vista, però, així i tot, hi ha gent que prefereix veure les pel·lícules sense llum, o sigui que no és tan estrany trobar totes les llums apagades.
És una d'aquestes teles modernes que s'apaguen soles quan fa estona que no toques cap botó? M'estranyaria que hagués passat tanta estona de la trucada fins que la tele s'apagués sola.

McAbeu ha dit...

PONS: Efectivament, que els llums estiguin apagats podria ser relativament normal en un cas com els que ens expliquen, però el detall que ens ha de fer sospitar del relat del nebot és que el televisor també ho estigui. Podria ser, com apuntes, que l'aparell s'hagués apagat automàticament, però aquesta 'línia d'investigació' sembla quedar descartada quan el mateix nebot ens explica que "acaba de parlar amb la tieta" i que "ha vingut corrents". S'ha d'investigar, evidentment, però sigui com sigui està clar que la coartada del nebot no és tan perfecta com semblava de bon començament.

Felicitats, t'emportes el rètol vermell. :-)

Pons ha dit...

Ostres, quina poca participació, això sembla Pons's Blog xD Per sort, veig que potser em podré dedicar a la investigació criminal quan hagi de tancar el blog per falta de públic.

McAbeu ha dit...

PONS: S'ha de reconèixer que te'n surts molt bé amb aquest tipus d'enigma. Com un dia em vas dir tu mateix, el fet d'haver vist gairebé tots els capítols de CSI segur que t'ha servit de bon entrenament. :-D

Pel que fa a la participació bloguera, va com va i ens hi hem d'adaptar. Potser sí que un dia haurem de tancar el blog, però a hores d'ara ja no crec que sigui per la baixada de comentaris. Si fos només per això ja fa temps que no hi seríem i, en canvi, aquí continuem amb la tranquil·litat de saber que estem aguantant més que molts altres "bloguers de pro" que van plegar per marxar a altres xarxes socials amb més èxit que aquesta.

artur ha dit...

A mi també m'ha semblat sospitós el que la tele estès apagada i que el nebot, escollis anar a buscar el seu amic abans d'anar directament a casa la seva tia, una manera absurda de perdre temps en aquest cas de necessitat.
Felicitats al Pons i al investigador, que un cop més l'encerta ;)
Salut !.

McAbeu ha dit...

ARTUR: Exacte, és el detall de trobar el televisor apagat el que sembla no quadrar en l'explicació del nebot. Molt bé, també. :-)

Pel que fa a l'altre aspecte que comentes, no és que el sospitós hagi anat a buscar el detectiu abans de dirigir-se a casa de la seva tieta sinó que se'l troba (suposadament per casualitat) quan arriba a l'edifici i li demana que l'acompanyi. Al final, però, sembla que la casualitat no era tal i que l'únic que volia el nebot és tenir un testimoni que confirmés la seva coartada. I, si no fos per en PONS :-D, segurament se n'hauria sortit.

sa lluna ha dit...

Arribo a misses dites!, un bon cas pel gran investigador. ;-)

També felicitaré al guanyador com es mereix: Felicitats, Pons!!

Aferradetes, Mac.

McAbeu ha dit...

SA LLUNA: M'uneixo a les felicitacions i t'envio una altra abraçada per a tu. :-)

Anònim ha dit...

no es poden sentir els violins de l'escena de la dutxa si la tele està tancada.

qui sap si...

McAbeu ha dit...

QUI SAP SI...: Primer que tot, benvingut al XAREL-10. :-))

Gràcies per la teva aportació. És evident que no podem fiar-nos del que ens explica el nebot si sospitem d'ell, però com que no hi ha res a l'enunciat que ens indiqui en quin moment exacte es va apagar el televisor, no tenim dades per contradir la seva versió en el sentit que ho fas tu.

xavier pujol ha dit...

Descartem el majordom? Perquè enlloc diu que la tieta en tingués. I l'herència?
Si no hi ha majordom tot apunta als hereus. Si el nebot és qui cuida de la tieta, el més probable és que també en sigui l'hereu. I potser tenia pressa per heretar la magnífica col·lecció de Dvd's

McAbeu ha dit...

XAVIER: Mai s'ha de descartar al majordom. :-D
Però tens raó que com no se'l cita enlloc, en aquest cas totes les sospites recauen sobre el nebot i la seva coartada no massa clara. :-))

Publica un comentari a l'entrada