GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dimecres, 13 de gener del 2016

763.- Aparellant parelles quadrant quadrats

763.- Una de les activitats amb més èxit de públic al Congrés Mundial d'Enigmística de Vila-seca és una competició d'endevinalles per parelles. A l'edició d'enguany s'hi han apuntat 18 participants que llueixen, doncs, els dorsals del 01 al 18. 
Podeu ajudar als organitzadors a fer les parelles sabent que la suma dels dorsals dels membres de cadascuna ha de ser un quadrat perfecte (és a dir que el 01 no pot fer parella amb el 02 però sí pot fer-ne amb el 03 perquè 1 + 3 = 4 = 2^2)?
I, amb les mateixes condicions, podeu formar les parelles del concurs d'acròstics enigmàtics on s'han apuntat 26 participants?

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Carme Rosanas "

10 comentaris:

Carme Rosanas ha dit...

1 -15
2 -14
3 -13
4 -12
5 -11
6 -10
7 -18
8 - 17
9 -16

Carme Rosanas ha dit...

A veure l'altre de 26 que no em surt...

Carme Rosanas ha dit...

26-10
25-11
24-12
23-13
22-03
21-04
20-05
19-06
18-07
17-08
16-09
15-01
14-02

Carme Rosanas ha dit...

Voleu dir que només hi ha una manera?

Mireia ha dit...

Uff, ho he intentat fer per escrit i a algun lloc m'he enbolicat perquè se'm repetien números. Em pensava que ja ho tenia. :(

Mireia ha dit...

Ara amb els resultats de la Carme ja veig on m'he equivocat. 13+2: 16! Sóc un geni!

Anònim ha dit...

I ara la organització diu que s'han de formar trios! (en el cas del 26 hi haurà un grup de dos)

McAbeu ha dit...

El LLIBRE confirma que els aparellaments de la CARME són les úniques solucions correctes i per tant s'emporta el rètol vermell d'aquest enigma. Felicitats!!.

Llàstima de l'errada, MIREIA, segur que també ho haguessis trobat.

I pel que fa a la proposta dels trios d'en PONS, el LLIBRE també s'hi afegeix. Animeu-vos a trobar les noves solucions que sempre hi ha lloc per algú més quan es tracta de compartir un rètol vermell. :-)

Anònim ha dit...

Ho he provat però amb trios però es molt xungo xD

McAbeu ha dit...

PONS: També pot ser que no existeixi cap solució. Jo m'hi vaig dedicar una estona, sense èxit també.

Publica un comentari a l'entrada