Pàgines

dimecres, 6 de desembre del 2017

940.- Tres viatgers intrèpids però desconfiats

940.- Abel, Benet i Carles han de creuar un riu per arribar a temps a l’aeroport i poder marxar de viatge. Per aquest viatge l’Abel porta dues maletes, en Benet en porta una i Carles va sense equipatge. Per creuar el riu, disposen d’una barca amb capacitat per a dues persones o per a una persona amb una maleta. Com que són desconfiats de mena, cap viatger vol deixar les seves maletes en una riba on no hi sigui ell o dos dels altres, és a dir que ningú es pot quedar sol amb la maleta (o maletes) d’una altra persona. Podeu ajudar-los a creuar el riu amb el menor nombre de passos possible?

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Carme Rosanas "

5 comentaris:

  1. Consti que hi penso però no me'n surto.
    Calculo que les maletes sí que es poden quedar soles en una riba i fins aquí molt bé però encara no he trobat la manera de passar els nois sense invertir el procés. (que malament que sona la darrera frase...)

    ResponElimina
  2. JO RAI!: Efectivament no hi cap problema en deixar una o més maletes abandonades en una de les ribes. Com tampoc n'hi ha de deixar-les sense el seu amo quan hi són presents els altres dos nois. És qüestió d'anar jugant amb aquestes premisses i anar provant viatges, el que si et puc dir és que la solució surt amb relativament pocs passos. Això sí, d'invertir el procés... ni parlar-ne. ;-)

    ResponElimina
  3. Pocs passos no són. Però crec que he trobat una manera.

    1.- Passa en Benet amb la seva maleta.
    2.- Deixa la seva maleta sola i torna en Benet
    3.- Passen en Benet i en Carles (l'Abel es queda sol amb les seves maletes)
    4.- Torna en Carles, deixant en Benet amb la seva maleta
    5.- Passen l'Abel i en Carles deixant les dues maletes de l'Abel soles
    6.- Torna l'Abel sol deixant en Carles i en Benet amb la maleta d'en Benet,
    7.- Passa l'Abel amb una de les seves maletes, la pot deixar a l'altre costat perquè són dos.
    8. Torna l'Abel per anar a buscar la seva segona maleta
    9. Passa l'Abel amb la seva segona maleta

    ResponElimina
  4. I jo que no m'he fixat en que n'hi ha un sense equipatge!!!!!!!!!!!!!!!
    Això va pel pedregar... :(

    ResponElimina
  5. CARME: Vaig dir "relativament" pocs, tenint en compte que són tres personatges amb tres maletes i que hi hem d'afegir les premisses restrictives que imposa l'enunciat trobo que aconseguir una solució amb menys d'una desena de passos no és gens exagerat. I la prova és que el LLIBRE no ho pot millorar i la seva resposta coincideix totalment amb la teva. Felicitats!. :-))

    JO RAI!: Ara veig que quan, al meu comentari anterior, et recordava que per trobar la solució calia jugar amb les premisses de l'enunciat em vaig oblidar de recordar-te la més important de totes: Cal llegir bé aquestes premisses!. ;-)

    ResponElimina