Pàgines

divendres, 17 de juny del 2016

Sopa Temàtica 020


QUÈ HI BULL AQUÍ?

Avui per sopar (o per dinar, o per esmorzar... que no sé a quina hora us hi posareu :-D) tenim sopa.

Una sopa de lletres que amaga entre 10 i 20 paraules relacionades amb el tema que s'indica a la imatge. Com sabeu, poden estar escrites en qualsevol direcció per tant quan les trobeu hauríeu de situar-les donant les coordenades de COLUMNA i FILA de la lletra inicial i la direcció de la paraula segons els PUNTS CARDINALS d'una teòrica brúixola (teniu un exemple al final del post).

Sort en la recerca de les paraules... i bon profit!! ;-)

(EXEMPLE)


TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS.
FELICITATS A " Sa lluna, Jomateixa, Alfonso Robles Motos i Assumpta "

TAMBÉ PODEU VEURE LA RESPOSTA CORRECTA SI PREMEU AQUÍ

33 comentaris:

  1. ABSENTA (03, 13, E)

    Aquesta per a començar, tot i que t'he de dir que no m'agrada gens l'alcohol. ;)
    Bon dia, Mac ... aferradetes!

    ResponElimina
  2. GINEBRA (01, 01, SE)
    QUINA (09, 01, S)

    ResponElimina
  3. BRANDI (11, 10, W)

    Au, ara me'n vaig a comprar! :)

    ResponElimina
  4. Això ja pronostica cap de setmana de festa :D

    ResponElimina
  5. Carme, Assumpta, on sou?

    ResponElimina
  6. Holaaa!!
    Sóc una pobre desgraciada a la que Internet va quan vol... això és una prova.

    ResponElimina
  7. FUNCIONAAAAAAAAAAA!!

    Hola, SALLUNETAAAAAAAAAAAAA!! :-DD

    ResponElimina
  8. SA LLUNA: Molt bona feina. 6 encerts sense cap error, ja es veu que ets tota una experta (en sopes de lletres em refereixo, no en licors :-DD)

    JOMATEIXA: Et deixes una "H" però, com que és muda, no ho tindrem en compte. Molt bé, també i bon cap de setmana. ;-)

    ALFONSO: Tu en trobes dues, encara que no les acabes de posicionar bé. Les coordenades han d'apuntar a la inicial de la paraula, per exemple en el cas del PATXARAN a l'1 vertical i 8 horitzontal (les coordenades que tu dones) hi hauria d'haver la "P" i no és el cas. Te les dono per bones igualment però, si tens ganes d'arreglar-ho, els comentaris estan a la teva disposició. ;-)

    ASSUMPTA: Veig que continuen els teus problemes de connexió. Em sap greu. :-( Pel que fa al joc, "VI" no està a la llista del LLIBRE (no és ben bé un licor i, a més, és una paraula massa curta) però "SAKE" si que és ben correcta. Molt bé! :-)


    Bona feina. Ja heu trobat 10 dels mots amagats i això són dues terceres parts de la feina. Aquesta és una sopa de només 15 incògnites (suposo que el LLIBRE no vol que us pugi al cap :-D), així que en queden 5 per descobrir. Sort!! :-))

    ResponElimina
  9. Uiiii que bé, això s'anima!!
    Bon dia a tothom! Jomateixa, Assumpta, Alfons, endavant! ;)
    Avui no hi puc fer més, he de fer panades amb la meva germana, però a la nit tornaré. ;)
    Aferradetes, Mac! :)

    ResponElimina
  10. Oooh Mac, no hi ha les HERBES, tan nostres! ;)

    ResponElimina
  11. SA LLUNA: Dues més al sac, molt bé. :-))
    No, ni herbes ni palo (que a mi encara m'agrada més) ;-)

    ResponElimina
  12. Jo en busco unes en concret però no em surten...

    Però... PRIMÍCIA: Crec que, per fi, aquesta nit he arreglat tots els meus problemes amb INTERNET!... Demà faré les proves definitives. Ara em va GENIAL!!
    A veure si, per fi, faig el post de PETER PAN i un que tinc pendent de passar d'en JOSEP LLUÍS de fa dies!!

    Ara li donaré a PUBLICA...

    ResponElimina
  13. Sí, sí... força bé :-DDD

    ResponElimina
  14. SA LLUNA: I una altra més, molt bé. :-))

    ASSUMPTA: A veure si és veritat que has arreglat per fi la teva connexió. :-)

    Queden només dues paraules per trobar, una d'elles és un licor originari d'Itàlia i l'altra prové de la zona d'Alemanya. Sort! :-))

    ResponElimina
  15. Estic una mica marejada, Mac, però ho tornaré a provar amb les pistes que ens dónes, crec que serà desprès de dinar, per tenir un poc més de consistència al cos. ;)

    ResponElimina
  16. KIRSCH (14, 13, N)

    No era més fàcil palo o herbes o crema?

    ResponElimina
  17. SA LLUNA: Sí, segurament hauria resultat més fàcil. :-DD
    N'encertes una altra i ja només en queda una, el licor italià del que us parlava. Una pista?. No és el limoncello però és tan (o més) conegut que aquest. ;-)

    ResponElimina
  18. Vols dir que comença amb "L"? ;)
    No és el moment, ho he mirat però no hi ha manera de trobar-la.
    Ho tornaré a provar.

    ResponElimina
  19. SA LLUNA: No, no comença amb "L". La pista diu simplement el que diu, que el licor que busquem és ben conegut. Així que segur que apareix en qualsevol llista de "licors italians". ;-)

    ResponElimina
  20. Peppermint, amaretto, mentuccia, strega ... no hi ha manera, Mac.
    Crec que em rendeixo aquest cop. :(

    ResponElimina
  21. SA LLUNA: Cert, cap d'aquestes és la que busquem. Potser no és una beguda tan coneguda com em pensava doncs. Així que, per si et repenses això de rendir-te, et dono un parell de pistes més: Estem buscant un aiguardent de brisa típic del nord d'Itàlia que s'escriu amb 6 lletres (de fet, amb 4 perquè 2 d'elles estan repetides) ;-)

    ResponElimina
  22. GRAPPA (15, 07, NW)

    Ara sí! Tot i que t'he de dir que, de totes quinze, en coneixia cinc o sis i d'oïda.
    Aferradetes! :)

    ResponElimina
  23. SA LLUNA: Ara sí, efectivament. Felicitats!! :-))

    I com que, gràcies a la perseverança de SA LLUNA, ja ens hem acabat la sopa, aquí teniu totes les solucions ordenades alfabèticament i amb el nom de qui ha encertat cadascuna d'elles:
    ABSENTA (3,13,E) - Sa lluna
    ARMANYAC (13,8,N) - Sa lluna
    BRANDI (11,10,W) - Sa lluna
    GINEBRA (1,1,SE) - Sa lluna
    GRAPPA (15,7,NW) - Sa lluna
    KIRSCH (14,13,N) - Sa lluna
    MENTA (3,1,SE) - Sa lluna
    PASTÍS (1,6,NE) - Sa lluna
    PATXARAN (1,12,NE) - Alfonso Robles Motos
    QUINA (9,1,S) - Sa lluna
    RATAFIA (9,7,S) - Sa lluna
    ROSOLIS (7,4,SW) - Alfonso Robles Motos
    SAKE (14,2,W) - Assumpta
    VODKA (5,4,SW) - Sa lluna
    WHISKY (6,14,E) - Jomateixa

    ResponElimina