Pàgines

dilluns, 14 d’abril del 2014

606.- Càlculs universitaris

606.- Aquest matí, quan els alumnes de matemàtiques de la Gran Universitat de l'illa de l'Escaquer han entrat a l'aula, s'han trobat a la pissarra els següents càlculs inacabats:
4 * 2 = 6282, 6 * 2 = 84123, 8 * 4 = 124322, 12 * 4 = ?
El professor els ha demanat que trobin la solució de l'última operació i que expliquin en què es basa aquest resultat. No cal dir que els alumnes us agrairien molt que els donéssiu un cop de mà en aquesta tasca. Podeu ajudar-los?


TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Sergi i Lluna "

4 comentaris:

  1. Utilitzen les 4 operacions bàsiques:
    A l'últim cas quedaria
    (12+4)(12-4)(12x4)i(12/4) d'això resulta la xifra que ens diu en Sergi 168483
    Bona tarda Sergi!!
    Bona tarda Mc!!

    ResponElimina
  2. Oh, quin enigma més xulo!! ;-)) Estava tan capficada amb l'Anagrama que en veure "matemàtic" ja ho he deixat per "després"... i ara m'adono que, potser, fins i tot l'hauria sabut resoldre... quines coses té la vida! :-)))

    ResponElimina
  3. SERGI: A veure si al final resultarà que serà veritat que ets un home de poques paraules. ;-D
    Felicitats, encertes el resultat de l'última operació.

    LLUNA: Tu no només l'encertes sinó que l'expliques perfectament. Felicitats i gràcies per fer-ho. :-)

    ASSUMPTA: Com diu el refranyer, El que puguis fer avui, no ho deixis per demà... que sinó en SERGI i la LLUNA et passaran al davant. ;-DD
    M'alegro que t'hagi agradat l'enigma!! :-))

    ResponElimina