Pàgines

dimecres, 3 d’abril del 2013

510.- Amor epistolar a l'anglesa

510.- En Benet va conèixer aquest estiu una noia anglesa, la Betty, amb la qual s'escriu sovint. No tenen cap problema d'entendre's en qualsevol dels dos idiomes però hi ha una cosa que sempre els provoca confusions. Concretament el format de les dates, quan en Benet escriu 11-06-2013 està parlant de l'onze de juny però la Betty entén el sis de novembre. Per evitar aquest problema han decidit escriure's cada dia de l'any menys els dies en que es pugui confondre la data. Quin és el màxim nombre de dies consecutius que poden passar sense que en Benet i la Betty puguin escriure's i en quins mesos de l'any estaran més dies seguits sense carta?


TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Pons007 "

18 comentaris:

  1. Ostres... posa difícil... però em feia il·lusió entrar a dir "Hola" la primera hehehe :-)))

    ResponElimina
  2. Ai, pobrets, em sembla que s'escriuran ben poc... A veure tots els dies del mes, de l'1 al 12 podrien ser mesos... així, aquests dies no s'escriurien mai...

    Llavors, el 13 de gener seria

    13-01-13 i per l'altre 01-13-13 com no hi ha mes 12 no hi hauria confusió... mmmmmmm

    ResponElimina
  3. Benet, Betty, no sigueu tontus, poseu la data en lletra i us podreu escriure molt més :-))

    ResponElimina
  4. Bona tarda Mc!!

    Jo diria que tindran problemes tots els mesos del 1 al 12, després em sembla que ja no dona lloc a confondres... Encara que tal com planteges la pregunta segur que em perdo alguna cosa.

    Petonets

    ResponElimina
  5. Bona tarda Assumpta!! ;)

    ResponElimina
  6. Si cada dia han de fer càlculs per saber si poden escriure o no, el millor que poden fer és fer servir un sistema neutral de posar la data, i així tots contents. Això, o que es passin al correu electrònic, home!

    ResponElimina
  7. XeXu, jo tb pensava en el watsap, però em sembla que el LLIBRE no hi estarà d'acord ;P

    ResponElimina
  8. 1) Un màxim de 11 dies seguits sense carta
    2) El gener i el desembre

    Ja que escriure's un 4 d'abril, un 5 de maig, 6 de juny, etc no hi ha cap confusió.

    ResponElimina
    Respostes
    1. I quin problema hi ha l1 de gener o el 12 de desembre? Tampoc suposarien cap confusió, no?? Ai, no t'entenc, ara!

      Elimina
    2. Ah, ah! Ja està, que parla de dies consecutius...

      Elimina
  9. aquests nens, estan una mica antiquats, no? Face time, skype o fins i tot un correu electrònic.

    Eraper dir alguna cosa, encara que sigui una pocasoltada, que feia dies que no dia res i ara em fa mandra posar-me a comptar

    ResponElimina
  10. Hola, aquest problema m'ha deixat confusa perquè per lògica la solució del problema inicial no és deixar-se d'escriure durant uns dies. És més, serà millor que no s'escriguin.
    Continuaré pensant.

    ResponElimina
  11. Aquest parell no van bé...
    si per una cosa així deixen d'escriure's... no, no, no van bé.

    Jo crec que en Pons ho endevina...

    ResponElimina
  12. Millor que s'escriguin cada dia i es deixin de dates...què té més el dia si dius que estimes :)

    Molt bon dia a tothom!
    Aferradetes, Mac.

    ResponElimina
  13. Crec que en Pons ha pensat molt bé.

    ResponElimina
  14. En Benet i la Betty us agraeixen els vostres consells per millorar la seva comunicació amorosa però aquí es tractava de solucionar un enigma. ;-D

    Així que aquí teniu la resposta del LLIBRE: 510.- La data serà confusa mentre el número del dia coincideixi amb un número de mes (dies 1 a 12), però en realitat només són 11 perquè quan els dos números siguin iguals no hi ha confusió (6-6 és en els dos casos el 6 de juny). Els mesos que estaran més dies sense escriure's (els 11) són gener o desembre quan els "dies capicua" s'escauen a principi o final de la sèrie, els altres mesos la sèrie s'interromp per aquests "dies capicua"..

    Resposta que coincideix amb la donada per en PONS, encara que ell la dóna d'una manera una mica més resumida, cosa estranya perquè quan proposa enigmes al seu blog sempre ens recorda que, i cito textualment, li agraden les solucions amb raonament. De totes maneres, el LLIBRE no li té en compte i li atorga igualment i amb tot mereixement el rètol vermell. Felicitats!! :-))

    ResponElimina
  15. Ho sento, anava just de temps, no tornarà, perdoni senyor LLIBRE!

    ResponElimina
  16. PONS007: Tu sí que saps tractar al LLIBRE amb el respecte que es mereix. :-D

    ResponElimina