QUIN REFRANY ÉS?
Sabem que els refranys són molt antics i que provenen de la nostra tradició oral que es perd en el temps...
Però potser encara venen de més lluny. Una troballa recent ha permès descobrir uns jeroglífics perduts on sembla que els catalans d'antigues civilitzacions ja ens van deixar les seves sentències més o menys enigmàtiques.
Avui us demano que m'ajudeu a desxifrar una d'aquestes imatges i, per si de cas necessiteu ajuda, us enllaço el blog d'en V. Pàmies que és tot un expert en això de les parèmies. ;-)
TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Assumpta "
TAMBÉ PODEU VEURE LA RESPOSTA CORRECTA SI PREMEU AQUÍ
TAMBÉ PODEU VEURE LA RESPOSTA CORRECTA SI PREMEU AQUÍ
Home de molts oficis,
ResponEliminapobre segur!
Home de molts oficis
home de pocs beneficis...
No sé si deu ser això, ja que aquest home fa una cara de content que flipa amb els seus oficis...
Continuaré pensant
Hehehe sí, sigui com sigui, el nino és simpatiquíssim amb aquest somriure que porta sempre... M'agrada! :-))
ResponElimina"Home de molts oficis, mestre de res"
ResponEliminaTot i així... no n'estic convençuda... segueixo investigant :-))
Un d'inventat
ResponElimina"Un bon català,
mai té por de treballar"
:-DD
Ja en tinc un que m'agrada!!! No és ben bé refrany, serà un altre tipus de parèmia... hehe
ResponElimina"A aquest no li hem d'ensenyar res"
;-))
Si s'ha quedat sense feina
ResponEliminafa bé d'agafar una altra eina!
amb la d'atur que hi ha en el país i aquest home acaparant les feines! quin egoisme!
ResponEliminaTot ho sap i tot ho fa
ResponEliminade pescador a hortolà!
Ei, excepte els del primer comentari.. són inventats... eh?
ResponEliminaVaig a proposar el post d'inventar refranys!
Qui treballa
ResponEliminaels mals espanta.
Es nota que estic adormida avui? ;)
Bon dia!
Bon dia a tothom. :-)
ResponEliminaMalgrat que heu dit uns quants bons refranys (fins i tot els inventats :-D) no us ho acosteu gaire a la solució perquè els trets no van per aquí. Potser us ajudo si us dic que en lloc de pensar en un sol home que fa moltes feines heu d'imaginar que cadascun dels set ninotets són persones diferents... diferents però amb algunes coincidències. A veure com va la cosa avui. :-))
M'agrada això d'anar afegint pistes a un joc!! ;-))
ResponEliminaD'acord, són personetes diferents, cada una val per una cosa, no? la idea deu anar per aquí :-)
Cada terra fa sa guerra
ResponEliminao potser Tants caps tants barrets.
Crec que m'he mirat tots els refranys existents sobre feines, treballs i similars i no trobo res que m'hi vagi bé...
ResponEliminaPista... pista... hehehehe
ResponEliminaAnem doncs per la pista. :-))
ResponEliminaCom us vaig dir ahir, la imatge representa persones diferents però amb algunes coincidències. És alguna d'aquestes "coses" que tenen uns però no els altres, el que dóna la clau per trobar el refrany amagat. Més sort avui! :-))
Sí, això deu ser la barretina... ho vaig pensar en un primer moment i vaig buscar refranys amb barretines!! hehehe... però res, MAC...
ResponEliminaDe totes formes, com amb aquesta pista es sembla confirmar la meva idea, doncs miraré de fer noves cerques ;-)
Bé, diré el que penso, a veure si serveix de pista per algú, perquè jo vaig totalment perduda...
ResponElimina- Hi ha diferents persones que fan diferents feines.
- Dos d'ells porten barretina.
- Justament els dos que porten barretina estan pescant. De forma diferent, però tots dos pesquen.
Llavors, crec que la cosa ha d'anar per catalans, pescadors... però res... no ho sé veure :-)
ASSUMPTA: Ho tens tan ben enfocat que ja no puc donar cap pista més, tu ho has dit tot. :-DD
ResponEliminaOstres, ostres, ostres... em fa gràcia i m'empipo al mateix temps... ho dec tenir davant els ulls i no ho veig :-))
ResponEliminaNo em rendiré!!! :-DDD
A veure...
ResponElimina"GENT DE MARINA, GENT DE BARRETINA"
Espero... tic, tac, tic, tac...
Podria ser... si?... no?... si? :-))
ASSUMPTA: Em sap greu...
ResponElimina... em sap greu no poder-te donar més que el rètol vermell perquè aquest t'ha fet suar i et mereixeries un premi més "substanciós". :-D
Moltes felicitats has encertat el refrany amagat. :-))
Iupiiiiiiiiiiii :-DDD
ResponEliminaEl rètol vermell és premi importantíssim!! ;-)))