295.- Un comerç ha posat el següent cartell “24-7-365” volent significar que obren 24 hores al dia, 7 dies a la setmana i 365 dies a l'any. El rètol s'entén però presenta un error de lògica, pots modificar el cartell per solucionar l'error?
TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Marta "
24-7-0365?
ResponElimina24-365
ResponEliminao
24-7-54
??
1-7-365 perquè si parlem de dies .. tot dies... és això?
ResponEliminaAltra vegada arribo tard!
ResponEliminaEstic amb la Marta tot i que optaria per la primera opció 24-365 ja que mentalment no tenim associat el 54 (nombre de setmanes senceres de l'any) amb un any.
Altra opció seria
24-30-12 (hores dia, dies mes, mesos any) però també seria confusa.
Perquè un de cada 4 anys te 366 dies?
ResponEliminaSí, en realitat només calen dos conceptes: 24H diàries, 365 dies l'any.
ResponEliminaPer tant n'hi hauria prou amb un 24-365 (i encara aniríem coixos pels anys de traspàs).
Però com que sempre faig tard i s'ha de mirar d'aportar alguna cosa (?) direm que una altra opció seria: 24-7-53
per 24H al dia, 7 dies a la setmana i 52 setmanes l'any (encara que un any són 52 setmanes i un dia, o dos els anys de traspàs).
Argh, veig que la Marta havia posat 54, i jo he escrit 53 per explicar que són 52! Caram, quina ficada de pota.
ResponEliminaUhmmmm jo, com que m'enrotllo com una persiana, mai faria un rètol així hehe
ResponEliminaJo posaria ben claret:
OBRIM LES 24 HORES DEL DIA
ELS 365 DIES DE L'ANY
Les setmanes no cal, oi? Però bé... tampoc ho veig massa malament com ho ha fet el comerciant. Crec que es pot entendre... Mira que sou tiquis-miquis!! hahaha :-DDD
Clar, el concepte dies està repetit...
ResponEliminaOBRIM LES 24 HORES DEL DIA
ELS 7 DIES DE LA SETMANA
o bé
OBRIM LES 24 HORES DEL DIA
ELS 365 DIES DE L'ANY
isn't it?
Doncs deu ser això que diuen, que els dies estan repetits, però jo això ho he sentit a dir així, no?
ResponEliminaAquesta pobra gent hauria de tenir un dia de festa, no? L'error és aquí, no? ;)
ResponEliminaJa ho han explicat la mar de bé, hi ha informació publicada
Em decanto per les opcions que ha posat l'Assumpta: "24-7" o "24-365". Ara, en comptes de tants numerets, també podrien posar "No tanquem mai" :-P
ResponEliminaHehehe
ResponEliminahttp://www.sabanasconchinchetas.com/public/blog/wp-content/imagenes/abierto_24.jpg
Hola,
ResponEliminaprimer de tot, fàcil no crec que sigui l'etiqueta que correspon a aquest enigma. Potser no és difícil, prò si complexe, per les diferents possibles respostes.
Jo crec que hi sobra el 365, i no pas perquè sigui reiteratiu, sinó perquè és inexacte.
El correcte seria 24/7, és a dir 24 hores, set dies a la setmana.
Perquè 24/7 abarca tots els dies de l'any. En canvi, el 365 no és exacte, perquè hi ha anys (1 de cada 4, aproximadament) que tenen 366 dies.
De fet, recordo un servei telefònic que tenia el número 900 365 366, que feia la publicitat dient que t'atenien 365 dies l'any, i 366 els anys de traspàs.
Potser si que en QUIM té raó i l'etiqueta "fàcil" no li escau a l'enigma. De fet fins i tot és difícil per mi dir qui l'ha encertat perquè el primer de vosaltres que va pel mateix camí que el LLIBRE no dóna la resposta exacta.
ResponEliminaS'ha vist que hi ha diverses respostes correctes segons com encarem la solució. Alguns de vosaltres opteu per eliminar una de les xifres, altres per posar-ho escrit amb lletres, altres trobeu que la cosa il·lògica és no precisar els anys de traspàs...
El LLIBRE ho veu d'una altra manera: 295.- Ja que el segon número fa referència al primer, el tercer hauria de fer referència al segon i seria més lògic dir: 24 hores al dia, 7 dies a la setmana i 52 setmanes a l'any, per tant el rètol quedaria 24-7-52.
I per tant donem el rètol vermell a la MARTA que és la primera que encerta la idea malgrat la confusió del nombre de setmanes d'un any. :-)
Dues coses més:
Primer dir que la foto que ens ha enllaçat l'ASSUMPTA si que té un problema de lògica o, si més no, és força contradictòria en si mateixa. :-DD
I dir, donada la meva relació familiar amb el món del comerç, que estic molt d'acord amb la MIREIA. :-))