Pàgines

dijous, 4 d’octubre del 2012

Endevinalla 410

E410.- Primer verd com el julivert, / després groc com el safrà, / fa ones i no és el mar.

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Assumpta "

15 comentaris:

  1. Fa ones? Verd? Groc?... Mmmmm... fàcil?

    Aaaaah! Un camp de blat!! :-)))

    ResponElimina
  2. Només passava a saludar...Assumpta, les encertes totes!!!

    ResponElimina
  3. Hola, PILAR!! ;-) Què va! L'anterior no l'encerto i el pitjor del cas és que no entenc la resposta! Quin desastre! :-DD

    ResponElimina
  4. He pensat com l'Assumpta, encara que no hauria especificat tant: Un camp de cereals.

    ResponElimina
  5. una patata!
    Primer son verdes, després maduren i es tornen groges (per dins) i després quan les converteixen en patates xips fan ones! si es que està claríssim!

    ResponElimina
  6. Un camp de blat!!!!

    Ai no, espera, que ja ho han dit, no cal tanta emoció...

    ResponElimina
  7. Ara em fa dubtar, la resposta de Pons...A veure què diu el llibre, hehehehe.

    ResponElimina
  8. Encara que totes i cadascuna de les bosses de Ruffles - Matutano semblen donar la raó a PONS, el LLIBRE va a la seva i diu que l'ASSUMPTA primer i tots els altres després, l'encerteu al dir que la solució és un camp de blat. Felicitats!! :-))

    ResponElimina
  9. li estic agafant una mica de mania al LLIBRE. Em sembla que escriuré el meu propi LLIBRE

    ResponElimina
  10. Oeeeeeeeeee oeeeeeeee oeeeeeeee :-DD

    PONS!! Un respecte pel LLIBRE! :-P

    ResponElimina
  11. mo han preguntat i diu que esta malament

    ResponElimina
  12. ANÒNIM: La solució "un camp de blat" que he donat com correcta per aquesta endevinalla és la mateixa que apareix al "Diccionari d'Endevinalles" que el folklorista català Joan Amades va publicar l'any 1934 i també surt així en diversos reculls posteriors d'altres autors, per tant es pot demostrar que qui et digui que aquesta resposta està malament s'equivoca.
    Una altra cosa és que pugui haver altres respostes que també siguin correctes, la prova la tens als mateixos comentaris d'aquest post on altres companys parlen de camps de cereals diferents del blat. Aquestes solucions també s'adiuen a l'enunciat de l'endevinalla i, per tant, podrien ser donades per bones malgrat no siguin la que originàriament s'accepta com a correcta. Potser aquesta persona que t'ho ha preguntat s'ha inventat una resposta diferent que també podria ser bona (i que m'agradaria que ens vinguessis a dir, per cert) però, insisteixo, de cap manera et pot dir que "el blat" sigui una solució incorrecta, ben al contrari.
    Espero haver-te ajudat i, un altre dia, signa amb un nom, si et plau, que fa molt mal efecte això de parlar amb anònims.

    ResponElimina