GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dilluns, 6 de març del 2017

874.- Contrasenyes bancàries

874.- La seguretat de les dades a la xarxa és un tema preocupant, per això els experts aconsellen que canviem sovint les contrasenyes. Jo ho vull fer en la que utilitzo per accedir als serveis de la meva banca online. Actualment tinc una contrasenya numèrica de cinc xifres de manera que la tercera és quatre, les dues primeres formen el menor nombre que compleix que la suma de les seves xifres bàsiques és la meitat de la tercera i les dues últimes formen el segon nombre natural que té les mateixes propietats que el primer. I he decidit canviar-la per un número de sis xifres, de manera que les dues primeres siguin les dues últimes de la contrasenya vella i les quatre restants les obtindré agrupant de menor a major els factors primers que surten al descompondre en factors el nombre format per les tres primeres xifres de la meva contrasenya bancària anterior. He entrat doncs a la web del meu banc per canviar la contrasenya però sembla que m'he embolicat amb alguna de les xifres (no acabo d'entendre el perquè) i m'acaba d'aparèixer una pantalla on diu: «Intent 3 de 3. Introdueixi ara la contrasenya anterior i després la contrasenya nova per fer efectiu el canvi. En cas de nou error els seus comptes quedaran bloquejats. Posis en contacte amb la seva oficina. Gràcies per utilitzar els nostres serveis». Evidentment no vull anar a l'oficina per explicar que no he sabut fer un simple canvi de contrasenya online, així que us demano la vostra ajuda. Podeu recordar-me, si us plau, la meva contrasenya anterior i dir-me quina és la nova?

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Carme Rosanas "

4 comentaris:

Assumpta ha dit...

Això de "descompondre en factors" em sona que no em sortia gaire bé :-P

Anònim ha dit...

Si fes servir 123456 com fa tothom no li passarien aquestes coses...

Carme Rosanas ha dit...

El meu problema es diferent del de l'Assumpta, ja que no és pas descompondre amb factors, sinó entendre ben bé l'enunciat.

Provant sort:

La primera contrasenya és 11420
I la segona 202319

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: Tenen el seu què, els factors. No t'ho negaré. :-DD

PONS: Si escrius "123456" a la "Passive Aggressive Password Machine" (http://www.trypap.com/) que ens vas ensenyar l'altre dia, aquesta màquina et respon que: "I'm not angry, just disappointed". Com va dir en Bernardo Schuster: "No hasse falta, dessir nada más!!". ;-D

CARME: Certament, la complicació més gran d'aquest enigma no són els càlculs matemàtics que comporta sinó interpretar correctament cada punt de l'enunciat i t'he de dir que tu ho fas perfectament. Les teves solucions són completament correctes. Felicitats!! :-))

Aquí teniu la resposta del LLIBRE amb l'explicació corresponent:
La contrasenya vella és un número de 5 xifres, ABCDE. I ens diuen que C=4. Per altra banda, els nombres de 2 xifres en que aquestes sumen 2 (la meitat de 4) són 11 i 20 per tant tenim que AB = 11 i DE = 20. La contrasenya vella és: 11420.
La nova té 6 xifres, FGHIJK. Sabem que FG = 20. Per altra banda, si descomponem en factors el numero 114 tindrem 2 x 3 x 19, que ordenats de menor a major ens donaran HIJK. En conseqüència la nova contrasenya és 202319.

Publica un comentari a l'entrada