GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dilluns, 22 d’octubre del 2012

465.- Ajaus i Zuaus

465.- Tornem (v. enigma 276) a una illa habitada per dos tribus diferents, els Zuaus i els Ajaus. No hi ha cap aspecte exterior que diferencii els integrants d'una tribu dels de l'altra però ens han dit que un Ajau sempre menteix i que un Zuau sempre diu la veritat. Parlant amb una parella de nadius, un d'ells et diu: “Nosaltres dos, som Ajaus”. A quina conclusió podem arribar sobre aquesta parella?

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Carme "

8 comentaris:

Carme Rosanas ha dit...

Crec que el que parla és Ajaus i menteix, perquè el seu company és Zuau.

Sergi ha dit...

Podem pensar que almenys els dos no són zuaus. Ni tampoc són els dos ajaus, ja que llavors el que parla hagués dit que eren zuaus. Perquè sigui mentida els dos han de ser de tribus diferents.

Yáiza ha dit...

Estic amb la Carme, ho he raonat igual.

Assumpta ha dit...

Bon vespre... Així m'agrada, CARME, XEXU i YÁIZA, jo tinc les neurones en estat letàrgic... però he passat a veure si hi havia quelcom ben fàcil, com "De quin color és el cavall blanc de Sant Jaume?" o alguna cosa així... però no :-))

Allau ha dit...

No m'ha agradat gens que els allaus sempre menteixin. Mac, et trucarà el meu advocat.

sa lluna ha dit...

Doncs jo era de festa, i he pensat, vaig a veure si en Mac & Cia hi venen...

Bona nit a tothom!

McAbeu ha dit...

La solució del LLIBRE és 465.- Hem de deduir que el que parla és un Ajau i l'altre és un Zuau. Si el que parles fos un Zuau estaria mentint cosa que no pot ser per tant parla un Ajau però si l'altre fos un Ajau aleshores la frase seria certa i tampoc pot ser per això el que no parla ha de ser Zuau.
Que, com veieu, confirma la resposta que la CARME dóna al primer comentari. Rètol vermell doncs per ella i gràcies a tots per dir-hi la vostra. :-))

PS: Ara no sé ALLAU si això ho dius de veritat, com que els Ajaus sempre menteixen... Per si de cas, els meus advocats m'han aconsellat que et digui allò de que "en aquest enigma qualsevol semblança amb la realitat és pura coincidència". :-DD

Carme Rosanas ha dit...

:D M'ha encantat guanyar el rètol vermell i també aquest consell dels teus advocats! Molt bo!!!!

Publica un comentari a l'entrada