GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dilluns, 2 de juliol del 2012

437.- Gulliver a Lil·liput

437.- Quan Gulliver va arribar a Lil·liput, els seus petits habitants volien que es sentís còmode i per dormir li van aconseguir 600 dels seus millors matalassos. Si, en proporció, en Gulliver era 12 vegades més gros que un lil·liputenc (és a dir 12 vegades més alt, 12 vegades més ample i 12 vegades més “fondo”), pots deduir com va passar la nit?

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Carme "

17 comentaris:

jo rai! ha dit...

Fatal?

Carme Rosanas ha dit...

Home, depèn de com fos en Gulliver de primmirat a l'hora de dormir...

Jo crec que per dormir igual de bé i de còmode que un Lil·liputenc, hagués necessitat: 12 x 12 x 12 matalassos o sigui 1.728 matalassos.

Però si amb 12 x 12 d'alçada i de llargada i amb 4 de gruix fan 576, i n'hi queden 24 per fer-se una mica de coixí. Jo crec que si dormís amb un matalàs una tercera part de gruixut del que dormo cada dia, no dormiria pas tan malament.

Gulliver, no et queixis!
No tan malament, no!

Anònim ha dit...

em sembla que estem parlant de volum, per tan alçada, per amplada per fondaria
12*12*12 = 1728
Per tan amb 600 matalasos podria dir dormir, però no pas tan comode com un liliputenc

Anònim ha dit...

2 minuts tard, casum dena...

jpmerch ha dit...

Amb aquesta grandària, la nit la va passar a la fresca.

Sergi ha dit...

A mi em sembla que la Carme té raó, S'ha de tenir en compte que no es pot posar una sola capa de matalassos, que per ell seria com dormir a terra, però si en posem quatre capes tampoc no ho passarà malament. Serà com dormir en un futón, i bé que no es queixen els japonesos!

Assumpta ha dit...

Hehehe quin enigma més bonic! (és que m'encanten els contes)... A més els matalassos que van aconseguir eren "dels millors", jo crec que en Gulliver va poder dormir força bé (tot això, basant-me en els númerus de la CARME, clar :-)))

Elfreelang ha dit...

jo és que sóc de lletres ja m'he perdut amb tant de matalàs ...com dormirà Gulliver? home, doncs incomode, no se pas com es deu dormir damunt de minúsculs matalassos

Jordi ha dit...

En quant a superfície, suposant que encara que més gran, les proporcions lineals serien similars, la superfície que li queda és més que suficient com per acostar-se.

Tindria però, un problema amb la comoditat del llit dons si calculem que la relació de masses entre un i l'altre és de 1:12^3 amb una capa només de matalassos no tindria una amortiment adequant.

Per tant, si els posen per a tenir superfície no té prou amortiment i dormirà sobre dur i si els posa un sobre l'altre perquè sigui tou, no tindrà prou superfície.

Alba ha dit...

I resant per a que no se li separin els matalassos a mitja nit i acabi dormint al terra!

Assumpta ha dit...

Hahahaha ALBA!! al matí següent tots els matalassos escampats i formant bonys i ell dolorit per tot arreu! :-DD

Ui, no sé perquè ric, pobre Gulliver!! :-P

jomateixa ha dit...

ui, jo crec que a la nit se'ls va escapar i "ja m'heu vist prou"!

Assumpta ha dit...

Bona nit, Gulliver, que descansis...

McAbeu ha dit...

El quid d'aquest enigma (matemàtic i fàcil) era veure que és qüestió de proporcions, la relació de volum (i per tant de pes) entre Gulliver i un lil·liputenc serà 12 al cub, així que caldrien 12³ = 1728 matalassos per que Gulliver dormi igual de bé que un lil·liputenc amb 1 matalàs.
I això qui primer ho diu és la CARME. Felicitats!!

Ara bé, per saber exactament com el Gulliver ha passat la nit, li hauriem de preguntar a ell que ja s'ha vist que això és una cosa molt subjectiva. :-))

Assumpta ha dit...

Gulliver, com has passat la nit? :-)

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA, el nostre amic Gulliver ja ha tornat a casa seva i no et pot contestar... de totes maneres, mentre marxava es queixava de mal d'esquena i badallava sovint així que jo diria que no marxa gaire content de l'Hotel Lil·liput. ;-DD

Assumpta ha dit...

Ai, pobre!!... badallava sovint... hehehe... m'ho puc imaginar ;-)

Bé, els petits habitants de Lil·liput van fer el que van poder :-))))

Publica un comentari a l'entrada