GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dissabte, 30 de juny del 2012

Jocs Literaris d'en Tibau (juny - 2012)


Els JOCS LITERARIS del blog Tens un racó dalt del món continuen sortint gairebé cada dimecres i jo continuo tenint ganes de col·laborar-hi. Donada aquesta feliç coincidència, és ben normal que us presenti a continuació les meves aportacions als Jocs del darrer mes:

Un amenaçador dibuix de Radu Miron que ens havia d'inspirar un nanoconte de gènere negre. Jo li vaig deixar aquest:

Jo potser estic mal pintat i semblo malgirbat, però imagina com estaràs tu d'aquí a una estona...



Un poema visual de Toni Prat que ens ha d'inspirar un haikú (un poema d'origen oriental de tres versos, de 4-6-4 síl·labes, recordant que en català es compten els versos fins la darrera síl·laba tònica). Jo li vaig deixar aquest:

No cal que et queixis,
són les regles del joc.
I el tauler és meu!



The Extasie (Su Blackwell - 2006)
Fent sortir als personatges dels llibres, en Tibau ens proposa que seguim aquesta llista:

Si ets un Quixot amb desig de desfer injustícies, un poble t'espera.
Si ets un petit príncep, renuncia a visitar més planetes; una rosa t'espera.
Si ets una colometa sense forces per netejar més gàbies; uns fills t'esperen.
Si ets un Hamlet indecís; un bon motiu t'espera.


Jo ho he fet així:

Si ets un Sherlock Holmes convençut de que tu si ets capaç de treure l'entrellat d'aquest món on ens ha tocat viure, el Dr. Watson (o qualsevol altre metge) t'espera a la seva consulta.


I, amb aquesta mateixa idea al cap, m'ha sortit també un sonet:

Sherlock Holmes i Watson, el seu amic metge;
Hercule Poirot i Miss Marple, la senyoreta;
ja no es volen posar més pedres al fetge,
ens han dit que no se'ls encén la bombeta.

Joseph Rouletabille no els deixa de petja
i el gran Auguste Dupin tampoc fa l'aleta.
Sam Spade s'ha tret gavardina i corretja
i Philip Marlowe també ha tancat l'aixeta.

No podem esperar d'ells la solució.
Són els millors, això és una evidència,
però només són personatges de ficció.

Es cosa de la nostra competència:
Ja en tenim prou de tanta divagació,
per arreglar el món ens cal més intel·ligència.

4 comentaris:

Assumpta ha dit...

MAC!! Ets un geni!! :-))

- El primer, humor negre total, però boníssim... De fet... jo... dibuixet... jo... no... no penso pas que estiguis mal pintat... de veritat... jo... aaaaaaah!

- El segon també és boníssim... D'acord, "aceptamos pulpo como animal de compañía" :-DDD

- El tercer una veritat com un temple... amb un sonet afegit amb uns personatges que m'encanten!! Tinc a punt un llibre amb el gran Auguste Dupin!!
Ai, si ells fossin reals!! ;-)))

Jesús M. Tibau ha dit...

fantàstic, com sempre. Gràcies

Carme Rosanas ha dit...

Fantàstics tots, Mc!

Tot i que ja els havia llegit, m'he trobat el sonet de propina, com sempre un sonet genial!

McAbeu ha dit...

Moltes gràcies a tots tres!! :-))

Publica un comentari a l'entrada