GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dimecres, 30 de maig del 2012

428.- Un sil·logisme

428.- Un sil·logisme és una forma de raonament deductiu pel qual s'arriba a una conclusió lògica a partir de dues premisses prèvies, per exemple: “Tots els homes són mortals i Sòcrates és un home, per tant Sòcrates és mortal”, això és indiscutible però no sempre podem fiar-nos d'aquest mètode com comprovem a continuació: “Déu és amor i l'amor és cec, com Steve Wonder és cec aleshores Steve Wonder és Déu. Per altra banda, jo no sóc un ningú i com ningú no és perfecte doncs jo sóc perfecte. És clar que només Déu és perfecte, per tant jo sóc Déu. Com Steve Wonder és Déu doncs jo sóc Steve Wonder. Ostres!, sóc cec!”. Una vegada explicada la teoria, heu d'omplir els buits de la següent frase per formar un sil·logisme correcte: “Cap pobre pot ser rei i alguns avars són pobres; per tant, alguns ______ no són ______”.

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Carme "

11 comentaris:

Carme Rosanas ha dit...

Sil·logisme... a verue:

"Cap pobre pot ser rei
i alguns avars són pobres
per tant, alguns avars no són reis."

Clar que alguns altres potser sí...

Sergi ha dit...

Quin embolic... alguns avars no són... Steve Wonder?? No espera... alguns avars no són reis? això és el que ha dit la Carme, no?

Jordi ha dit...

Penso igual que la carme: "alguns àvars no són reis".

Assumpta ha dit...

A mi també em surt "alguns avars no són reis"... però no sé si hi haurà truc :-)

jo rai! ha dit...

Amb les mateixes premises també seria cert que alguns reis no són avars em penso... però vaja, em decanto més per "alguns silogismes no són silogismes" i m'estalvio de pensar.

McAbeu ha dit...

Ja es veu que això de les deduccions lògiques ho teniu molt per la mà. :-)

Com diu el LLIBRE: 428.- Cap pobre pot ser rei i alguns avars són pobres; per tant, alguns avars no són reis o, el que és el mateix, alguns reis no són avars.. Així que felicitats a tots!! :-))

Assumpta ha dit...

Ep, em permeto discrepar!! ;-)

No estic d'acord amb aquesta frase del llibre: "alguns avars no són reis o, el que és el mateix, alguns reis no són avars"

Per mi no és el mateix "alguns avars no són reis" que "alguns reis no són avars".

La primera part de la frase fa referència a TOTS ELS AVARS del món... alguns d'ells (dels avars) no són reis i altres si... hi pot haver avars oficinistes, metges, advocats, botiguers, pintors, cantants... i reis. Però aquesta part de la frase NO elimina l'opció que sí que TOTS ELS REIS siguin avars. No tots els avars són reis, però podria ser que tots els reis ho fossin.

La segona fa referència a TOTS ELS REIS... alguns d'ells no són avars i altres sí. Hi pot haver reis bons i generosos (sobre tot en els contes) i altres que siguin dolents i avars. Aquesta frase sí que elimina la possibilitat que tots els reis siguin avars.

Bé, jo ho veig així :-))

Assumpta ha dit...

Ah!! En tot cas, jo també penso que la CARME dóna la resposta encertada, això sí!! :-)))

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: En temes de reis ja se sap que "tanto monta, monta tanto" però fas bé de discrepar, faltaria més. ;-D

Assumpta ha dit...

A veure, a veure, si el sil·logisme és: "Cap pobre pot ser rei i alguns avars són pobres"

crec que la resposta correcta seria "alguns avars NO PODEN ser reis"

La formulació seria més correcta així. Ara bé, si el que s'havia de fer era omplir els buits, llavors sí, ha de ser com diu la CARME.

Bé, espero no haver-me embolicat massa :-))

Assumpta ha dit...

Ai, MAC, que escrivíem al mateix temps! :-))

És que aquestes coses m'agraden molt i, tot i que puc estar ficant la pota, m'ha semblat que era així :-))

Publica un comentari a l'entrada