GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dilluns, 14 de juny del 2010

239.- La previsió meteorològica

239.- En una illa de l'hemisferi sud tenen la meteorologia més rara del planeta: o fa sol o plou i sabem que plou només 12 dies a l'any i que aquestes pluges es reparteixen així: un any en dos vegades de 6 dies seguits de pluja, l'any següent en 4 pluges de 3 dies i l'altre any plou 12 dies repartits a una pluja per mes, després torna a començar el cicle. Si ens diuen que mentre sonaven les campanades de la nit de cap d'any del 2000 plovia a bots i barrals, pots calcular quina probabilitat (del 0% al 100%) hi ha de que 48 hores després d'aquell fet brillés el sol?

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Xexu "

15 comentaris:

Assumpta ha dit...

Ara mateix a Reus plou ;-))

De veritat això és Lateral, Mac? Vaig a llegir-ho de nou...

Assumpta ha dit...

Aquí hi ha d'haver trucu i no el sé veure i això m'empipa... :-))

No has posat "matemàtic", cosa que poses encara que s'hagi de fer una senzilla suma... llavors vol dir que s'hauria de poder deduir per alguna cosa... i jo no la veig!! Aaaaaai!!

Assumpta ha dit...

A veure, l'1 de gener comença plovent

Si és un any del grup "a" (sis dies seguits) al cap de 48 hores seguirà plovent.

Si és un any del grup "b" (tres dies seguits) al cap de 48 hores seguirà plovent.

Si és un any del grup "c" (un dia al mes, tots els mesos) doncs no plourà, perquè el mes de gener ja ha plogut el seu dia.

O sigui de tres possibilitats en tenim dues en que sí que plourà, per tant 66,666%

Però no crec que sigui això, perquè he hagut de "fer mates" i no li veig que sigui lateral... Curiós... Seguiré mirant... :-))

Assumpta ha dit...

Error!!!

No sabem si quan sonaven les campanades perquè eren les 12 el dia que plovia era el primer de la sèrie de sis dies seguits o el segon o el sisè... ni tampoc si era el primer, el segon... d'una sèrie de quatre...

Per tant, això requeriria una sèrie de variables i càlcul de probabilitats tan complicats que em rendeixo :-)

Sergi ha dit...

48 hores després d'aquell fet la probabilitat de que brillés el sol és 0%. 48 hores després torna a ser mitjanit, i dubto que brilli el sol a aquella hora. Com que posa fàcil suposo que no parlem de sols de mitjanit ni mandangues d'aquestes...

Sergi ha dit...

Gràcies Assumpta per xivar-me que hi havia enigma. Ja pots deixar de calcular, hehehe.

Assumpta ha dit...

Ostreeeeeeees XeXu!! clar!! jajaja segur, segur, segur!!

Tu has trobat el detall que ho feia "lateral" :-)))

Assumpta ha dit...

Jajajajajaja

No, si no calculava, ja havia dimitit... sabia que hi havia d'haver alguna cosa que el fes "lateral", però no ho veia... per això he anat a buscar-te :-)))

Assumpta ha dit...

Jajajajaja ara em ric de mi mateixa!! :-PP

Com és pot ser tan BURRO en matemàtiques?? (burra, en aquest cas) fins i tot m'he equivocat!!!

El 66,666 seria de que tornés a ploure i el que demanava és que brillés el sol...

Apa que avui ja m'he cobert de glòria per una temporada... :-DDD

Mireia ha dit...

venia a dir que era moooolt dificil, i segueixo pensant-t'ho però m'apunto rastrerament a l'idea d'en XeXu.
puc, oi? ;))

JJMiracle ha dit...

D'acord amb en XeXu. Una illa molt "estadística"; ja podria ploure així aquí :-D

Montse ha dit...

és trèeeeeeeeeeeees dificile!

A la France hi ha força 7, vents del nord-est (no us serveix?)

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: Si no trobes el trucu, està clar que et falten dades. :-DD

XEXU: En canvi, tu demostres que en sobren de dades. Felicitats!

MIREIA: I tant que pots. :-))

P-CFACSBC2V: Aquesta és l'illa de l'Escaquer, una illa molt "quadriculada" que tornarà a sortir per aquí. ;-)

ARARE: T'agraïm que hi afegeixis més dades, però no calen. Gràcies. :-DD

Sergi ha dit...

Vull compartir l'honor d'encertar amb l'Assumpta, que em va xivar que hi havia l'enigma i que ella no el sabia. I m'hi vaig haver de trencar el cap abans de veure que la solució no podia ser aplicar els teoremes de la probabilitat de Bayes i Total per resoldre un enigma que posava fàcil! M'ho vaig llegir millor...

Assumpta ha dit...

Ostres, moltes gràcies!! :-)))

A partir d'ara t'avisaré sempre ;-))

Publica un comentari a l'entrada